Home » Prezenty » Gra Wolfenstein: The Old Blood – Recenzja

Gra Wolfenstein: The Old Blood – Recenzja

Czy gra Wolfenstein: The Old Blood może być dobrym pomysłem na prezent? Przeczytaj recenzje tej gry zanim zdecydujesz się kupic tą strzelankę.

Wolfenstein: The Old Blood to strzelanka przygodowa z gatunku FPS, opracowana przez MachineGames i wydana przez Bethesda Softworks. Gra została wydana 5 maja 2015 r. Dla systemów Microsoft Windows, PlayStation 4 i Xbox One. Gra jest samodzielnym tytułem z serii Wolfenstein i prequelem 2014 Wolfenstein: The New Order, osadzonym w alternatywnej historii 1946 roku. Historia dla jednego gracza podąża za weteranem wojennym Williamem „BJ” Błażkowiczem i jego staraniami o odkrycie lokalizacje nazistowskiego związku. Rozwój rozpoczął się w 2014 roku, wkrótce po wydaniu The New Order.

Rozgrywka w grze Wolfenstein: The Old Blood

Gracze używają ataków w zwarciu, broni palnej i materiałów wybuchowych do walki z wrogami i mogą biegać, skakać i od czasu do czasu pływać, aby poruszać się po lokalizacjach. Ataki w zwarciu mogą być używane do cichego eliminowania wrogów bez wykrycia. Alternatywnie, gracze mogą zasadzić się na wrogów, co spowoduje intensywną strzelaninę między obiema drużynami. Rodzaje wrogów są różne. Standardowi nazistowscy żołnierze o różnej sile, przypominające robota postacie znane jako Supersoldaten (super żołnierze), gigantyczne psy mechaniczne znane jako Panzerhund, nazistowscy żołnierze przypominający zombie i cywile znani jako Shamblers, a okrutne psy to niektórzy wrogowie spotkanie.

Wolfenstein: The Old Blood - okładka

Źródło: https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=45673613

W walce system osłon może służyć jako pomoc przeciw wrogom. Gracze mogą pochylać się, ukrywać i ukrywać, co może być wykorzystywane jako taktyczna przewaga podczas strzelanin i poziomów ukrycia . Gracze mają dostęp do ekwipunku broni, który pozwala graczowi nosić tyle broni, ile znajdzie. W przypadku niektórych z tych broni gracze mają możliwość podwójnego władania, co daje im przewagę nad wrogami, zadając dwukrotnie większe obrażenia. Stara Krew dodaje różne bronie, których nie było w Nowym Porządku, takie jak stalowa rura. Stalowa rura jest jednym z największych dodatków do gry – składa się z dwóch małych stalowych rur, które można połączyć ze sobą, aby uzyskać większą rurę. Oba stany potoku mogą być użyte jako ataki w zwarciu (każdy z własną animacją) i w szczególnych okolicznościach. Dwie małe rury mogą być używane do wspinania się po skałach, a duża rura służy do rozbijania słabych powierzchni środowiska. Gra daje graczom szeroki wybór opcji broni – można je znaleźć na ziemi, odzyskać od martwych wrogów lub usunąć z pozycji nieruchomej i nosić ze sobą. Amunicję do broni należy ręcznie odzyskać z ziemi lub od martwych wrogów.

Podobnie jak w przypadku Nowego Porządku, gracze mogą wykonać „Atuty”. Każdy profit ma zadanie, które gracz może wykonać. Atuty zachęcają gracza do zmiany stylu gry w locie. Zbieranie „hełmów”, ciche zabijanie, zabijanie określonych wrogów określoną liczbę razy, uzyskiwanie określonej liczby zabójstw za pomocą określonej broni i zabijanie za pomocą materiałów wybuchowych to niektóre z celów. Po zakończeniu zadania gracz odblokowuje bonus, taki jak więcej ogólnego zdrowia lub zbroi, więcej amunicji do określonej broni lub zdolność do zdobycia zdrowia po cichym zabiciu. Różne przedmioty kolekcjonerskie są również rozrzucone po poziomach. Grafika koncepcyjna, modele postaci i biografie, notatki, które opowiadają małe, poboczne historie gry, oraz złote sztabki to niektóre z przedmiotów kolekcjonerskich.

Inne tryby gry różniące się od głównych rozdziałów to Areny Wyzwania i Poziomy Koszmaru. Wyzwanie Areny odblokowują się, gdy gracz przechodzi przez historię i jest dostępny z menu głównego. Będąc podstawowym trybem bitwy na arenie, gracze walczą z falami wrogów, aby zdobyć metal brązowy, srebrny lub złoty. Poziomy koszmaru są dostępne poprzez znalezienie i interakcję z łóżkiem ukrytym w każdym rozdziale. Istnieje ukryte pisanka, w której gracze mogą grać w Wolfenstein 3D. Gracz porusza się po pikselowanych korytarzach, wyposażonych głównie w pistolet, walcząc z nazistowskimi żołnierzami. Celem jest znalezienie klucza, który odblokowuje windę.

Wolfenstein: The Old Blood rozgrywa się w alternatywnej historii 1946 roku, tuż przed prologiem Wolfenstein: The New Order, z agentami OSA Williamem „BJ” Blazkowiczem i Richardem Wesleyem (pd kryptonim Agent One) na misja infiltracji Zamku Wolfenstein i zdobycie tajnego folderu zawierającego lokalizację SS-Oberst-Gruppenführer Wilhelm „Deathshead” Strasse od dowódcy zamku, nazistowskiego archeologa i Obersturmbannführer Helga von Schabbs. Wchodząc do zamku w przebraniu oficerów Schutzstaffel, BJ i Wesley nie znajdują folderu i zostają schwytani przez porucznika Helgi, Sturmbannführera Rudiego Jägera, masywnego i sadystycznego trenera psów, który karmi schwytanych więźniów swoimi mechanicznie ulepszonymi psami. Podczas gdy Wesley zostaje odciągnięty przez Rudiego na przesłuchanie, BJ udaje się uciec z cel więziennych i przedrzeć się przez zamek. BJ ostatecznie lokalizuje Wesley przywiązanego do elektrycznego krzesła używanego przez nazistów do tortur. Zanim BJ może uratować Wesleya, Rudi aktywuje krzesło i poraża go prądem. Następnie Jager karmi martwe ciało Wesleya swojemu cenionemu psu albinosowi, Grecie, i przypina BJ do krzesła, również go szokując. BJ uwalnia się, rani Rudiego i zabija Gretę.

Uciekając z zamku, BJ podróżuje do pobliskiej wioski Paderborn i spotyka się z lokalnym przywódcą niemieckiego ruchu oporu Ludwigiem Kesslerem, a także z asystentką Kesslera Annette, młodą żydowską dziewczyną, którą Kessler ukrywa przed nazistami. Tawerna Kesslera zostaje zaatakowana przez siły nazistowskie dowodzone przez Rudiego, w eksperymentalnym zbroi mocy, którą BJ pokonuje i zabija. BJ, Kessler i Annette uciekają łodzią wioskową do wioski Wulfburg, gdzie Helga prowadzi wykopaliska archeologiczne, próbując znaleźć ukryte podziemne sklepienie zawierające okultystyczną wiedzę wcześniej posiadaną przez króla Ottona I.

Po spotkaniu z pracownikiem OSA Pippą (o kryptonimie Agent Dwa) BJ przebiera się za kelnera i infiltruje tawernę, w której przebywa Helga. Helga widzi przebranie BJ i chwyta go, ale BJ udaje się uciec podczas ogromnego trzęsienia ziemi spowodowanego przez nazistów otwierających sklepienie. Otwarcie skarbca uwalnia również gaz, który powoduje, że każdy, kto zginie w pobliżu Wulfburga, ożywi się jako wrogie, płonące zombie zwane „shamblerami”. BJ przedziera się przez płonące ruiny Wulfburga, walcząc z zombie w zombie i cywili, którzy zginęli w trzęsieniu ziemi. Agent drugi zostaje zabity przez szamana, a BJ musi go ponownie zabić, kiedy ożywi się jako jeden. Próbując wrócić do Kesslera i Annette, BJ odkrywa, że ​​obaj udali się do Wulfburga, próbując uratować towarzyszkę Annette, Katrin.

BJ stwierdza, że ​​Annette i Kessler są oddzieleni zawalonym mostem i utknęli na przeciwległych budynkach, a gracz ma wybór podróży do budynku Annette lub budynku Kesslera. Osoba, do której podróżuje BJ, zostanie przez niego uratowana, a druga osoba zostanie zabita przez szamblerów. Następnie BJ podróżuje do nazistowskich wykopalisk w pogoni za Helgą, w końcu spotykając ją w skarbcu króla Otto. Tam znajduje źródło gazu tworzącego zombie, nieumarłego giganta znanego jako „Potworność”, stworzenia stworzonego przez alchemików króla Otto jako broni wojennej, a następnie zapieczętowanego przez króla po uznaniu go za obrzydliwość. Helga początkowo z powodzeniem używa komend staro-niemieckiego do kontrolowania potwora, ale kiedy próbuje nakazać mu zjedzenie BJ, potwór śmiertelnie ją rani. BJ walczy i zabija Potworność, a następnie w końcu otrzymuje sekretną teczkę od umierającej Helgi. BJ jest wydobywany z Wulfburga przez jego przyjaciela Fergusa i obaj wyruszają z RAF Kinloss, aby zamordować Śmierć Głowy i zakończyć wojnę, podczas gdy BJ myśli o naturze potworów i ma nadzieję, że w końcu może odpocząć po tej ostatniej misji.

Jak widzimy tego rodzaju gra może być nieodpowiednia dla młodszych graczy, natomiast dla osób w wieku powyżej 18 roku życia posiada również walory edukacyjne. Inne gry strzelanki na konsole znajdziesz w każdym dobrym e-sklepie z grami.

Personalizacja? Tak!

Dlaczego wybrać personalizowane prezenty? Ano chociażby dlatego, że mamy możliwość zindywidualizowania podarunku pod konkretną osobę. Takki prezent na zawsze pozostanie wyjątkowy, oryginalny i niepowtarzalny.

Personalizowany prezent? Tak!

Ponadto prawdopodobieństwo, że obdarowana osoba otrzyma drugi taki prezent od kogoś innego jest praktycznie bliskie zeru. A taki prezent zapadnie na długo w pamięci.